Logo BIP

BURMISTRZ MIASTA I GMINY SZLICHTYNGOWA

ul. Rynek 1, 67-407 Szlichtyngowa


Szlichtyngowa, dnia 22.02.2022 r

BURMISTRZ MIASTA I GMINY SZLICHTYNGOWA

ogłasza nabór na zastępstwo na czas usprawiedliwionej nieobecności pracownika na stanowisko ds. ochrony środowiska – 1 etat w Urzędzie Miasta i Gminy Szlichtyngowa Rynek 1, 67-407 Szlichtyngowa

Wymagania niezbędne:

  1. Wykształcenie średnie.
  2. Nieskazanie prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
  3. Posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.
  4. Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na danym stanowisku.
  5. Nieposzlakowana opinia.
  6. Posiadanie obywatelstwa polskiego lub obywatelstwa jednego z państw należących do Unii Europejskiej lub innego państwa, którego obywatelom na podstawie innych umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

Wymagania dodatkowe:

  1. Preferowane wykształcenie wyższe, ochrona środowiska lub pokrewne.
  2. Preferowane doświadczenie na stanowisku związanym z prowadzeniem spraw dotyczących ochrony środowiska.
  3. Preferowane doświadczenie w pracy w jednostkach samorządu terytorialnego.
  4. Znajomość przepisów wynikających z ustaw:
    • Prawo ochrony środowiska,
    • o utrzymaniu czystości i porządku w gminach,
    • o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko,
    • o odpadach,
    • o samorządzie gminnym,
    • Prawo zamówień publicznych,
    • Kodeks Postępowania Administracyjnego.
  5. Znajomość obsługi komputerowych programów biurowych.
  6. Komunikatywność, umiejętność pracy w zespole, dokładność.
  7. Duża motywacja do pracy oraz kultura osobista, umiejętność współpracy z ludźmi, rzetelność, komunikatywność.
  8. Prawo jazdy kat. B.

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:

  1. Prowadzenie spraw z zakresu ochrony przyrody - pomniki przyrody.
  2. Wydawanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.
  3. Sporządzenie raportów z wykonania gminnych programów realizowanych na stanowisku.
  4. Udostępnianie, zgodnie z obowiązującymi przepisami, informacji o środowisku i jego ochronie.
  5. Przeprowadzanie postępowania w sprawie oddziaływania na środowisko planowanych przedsięwzięć w części postępowania zmierzającego do wydania decyzji określonych
    w ustawie.
  6. Popularyzacja problematyki ochrony środowiska i zrównoważonego rozwoju.
  7. Wydawanie zezwoleń na wycięcie drzew i krzewów oraz na usuwanie drzew i krzewów z pasa drogowego oraz naliczanie kar za samowolne działanie tym zakresie.
  8. Prowadzenie całokształtu spraw związanych z opłatami z tytułu gospodarczego korzystania ze środowiska oraz stosowaniem kar za nieprzestrzeganie wymagań ochrony środowiska.
  9. Czuwanie nad przestrzeganiem przepisów w zakresie ochrony zasobów środowiska, a w szczególności w zakresie ochrony powietrza, ochrony wód, ochrony powierzchni ziemi, ochrony przed hałasem, ochrony przed polami elektromagnetycznymi, ochrony zwierząt oraz roślin.
  10. Prowadzenie spraw związanych z zalesieniami gruntów.
  11. Wydawanie zezwoleń na utrzymywanie ras psów uznanych za agresywne.
  12. Organizowanie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami na zasadach określonych w odrębnych przepisach oraz zapewnienie zbierania, transportu i unieszkodliwiania zwłok bezdomnych zwierząt lub ich części oraz współdziałanie z przedsiębiorcami podejmującymi działalność w tym zakresie.
  13. Podejmowanie decyzji w przedmiocie odebrania właścicielowi zwierzęcia, które jest okrutnie traktowane lub zaniedbywane.
  14. Realizacja spraw z zakresu ustawy prawo geologiczne i górnicze.
  15. Realizacja gminnego programu gospodarki niskoemisyjnej.
  16. Realizacja programu usuwania azbestu z terenu Gminy.
  17. Realizacja Gminnego Programu Ochrony Środowiska i nadzór nad wysypiskami.
  18. Wydawanie zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie:
    • opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych,
    • ochrony przed bezdomnymi zwierzętami,
    • prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt, a także grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części.
  19. Prowadzenie gminnej ewidencji szamb i przydomowych oczyszczalni ścieków.
  20. Przygotowywanie projektu wydatków na swoim stanowisku pracy oraz nadzór nad ich realizacją.
  21. Opiniowanie wniosków lokalizacyjnych w zakresie ochrony środowiska, przyjmowanie informacji o pojawieniu się chorób, szkodników i chwastów i niezwłoczne przekazywanie właściwemu miejscowo Wojewódzkiemu Inspektorowi Ochrony Roślin zawiadomień o wystąpieniu lub podejrzeniu wystąpienia organizmów szkodliwych.
  22. Prowadzenie baz danych związanych z ochroną środowiska.
  23. Podejmowanie działań związanych z utrzymaniem porządku i czystości w gminie oraz współpraca w tym zakresie ze Związkiem Międzygminnym ,,Eko-Przyszłość”.

Wymagane dokumenty:

  1. List motywacyjny – podpisany przez osobę ubiegającą się o zatrudnienie.
  2. Życiorys – curriculum vitae - podpisany przez osobę ubiegającą się o zatrudnienie.
  3. Kwestionariusz osobowy osoby ubiegającej się o zatrudnienie.
  4. Kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie.
  5. Kserokopie dokumentów potwierdzających dodatkowe kwalifikacje (odbyte kursy, szkolenia, certyfikaty).
  6. Oświadczenie kandydata, że nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
  7. Oświadczenie kandydata o posiadaniu stanu zdrowia pozwalającego na zatrudnieniu na ww. stanowisku.
  8. Oświadczenie kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o korzystaniu z pełni praw publicznych.
  9. Oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji oraz o zapoznaniu się z klauzulą informacyjną.

Informacje o warunkach pracy na danym stanowisku:

  1. Wymiar czasu pracy: 1 etat.
  2. Zatrudnienie na umowę o pracę na czas określony.
  3. Praca w siedzibie urzędu przy komputerze (wykonywanie niektórych zadań pracy poza siedzibą urzędu).
  4. Wynagrodzenie zgodne z regulaminem wynagradzania pracowników Urzędu Miasta i Gminy Szlichtyngowa.

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, w Urzędzie Miasta
i Gminy Szlichtyngowa, w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia
o naborze, jest wyższy niż 6%.

Termin i miejsce składania ofert:

Oferty zawierające wymagane dokumenty należy złożyć w terminie od dnia 22.02.2022 r.  do 04.03.2022 r. do godz. 15:30 osobiście w Urzędzie Miasta i Gminy Szlichtyngowa, ul. Rynek 1, 67-407 Szlichtyngowa lub za pośrednictwem poczty na adres: Urząd Miasta i Gminy Szlichtyngowa, ul. Rynek 1, 67-407 Szlichtyngowa, w zamkniętej kopercie z dopiskiem „Dotyczy naboru na zastępstwo na stanowisko ds. ochrony środowiska”.

Wszelkie informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 65 54 92 327, wew. 25.

Informacje dodatkowe:

Oferty, które wpłyną niekompletne lub nie spełnią wymogów formalnych nie będą rozpatrywane. Lista kandydatów, którzy spełnili wymagania formalne i tym samym zakwalifikowali się do dalszego postępowania zostanie ogłoszona w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu bip.szlichtyngowa.pl i na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu Miasta i Gminy Szlichtyngowa. Kandydaci spełniający wymogi formalne zostaną poinformowani indywidualnie o terminie dalszego etapu naboru.

Informacja o wyniku naboru będzie ogłoszona w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu bip.szlichtyngowa.pl oraz wywieszona na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu Miasta i Gminy Szlichtyngowa.

Załącznik: Ogłoszenie o naborze.